Kieffer
Duitse degelijkheid staat voorop, ondanks dat het merk al meer dan 175 jaar bestaat houdt het niet in dat zij niet met de tijd mee gaan. In de afgelopen jaren zijn er veel modellen bijgekomen die beter aansluiten op het huidige sportpaard en zijn in de afgelopen 2 jaar de achter panelen aangepakt om meer drukverdeling te krijgen. Door een verbeterde drukverdeling heeft het meer comfort en de ruiter nog meer close contact gevoel met het paard.
Onderstaande zegt Kieffer zelf over de hernieuwde achter kussens:
CLASSIC SADDLE PANEL
Wij herdefiniëren onszelf – leer ons herziene zadelassortiment met de nieuwe geoptimaliseerde Classic paneelsnit voor alle disciplines kennen.
Met de herlancering van ons assortiment concentreren we ons vanaf nu op een kleinere selectie. Dankzij de vele extra individualiseringsmogelijkheden kunnen we de meest uiteenlopende wensen voor paard en ruiter voor paard en ruiter vervullen.
Meer nabijheid bij het paard met het Classic Paneel
De aangepaste snit van het achterste inzetstuk maakt een voordeliger gebruik van het contactoppervlak op de rug van het paard mogelijk, optimaliseert de pasvorm en zorgt voor een uitgebreidere drukverdeling. Het zadel ligt over het geheel genomen vlakker en plaatst de ruiter zo dichter bij het paard. Tegelijkertijd blijft het volledige potentieel voor individuele aanpassingen van de vulling behouden.
Custom Fit - wanneer meer individualiteit dan de standaard vereist is
Het kussenvolume van het Classic paneel in het achterste gedeelte kan indien nodig worden uitgebreid tussen 1,5 cm en 4 cm. Een kortere snit aan de achterkant is ook mogelijk. Afhankelijk van het model kunnen onze zadels worden geconfigureerd met optionele uitsparingen voor het schoudergebied, zoals de halfpaneel Passage, individueel afgestemd op de buitenkant van het paard tegen meerprijs. In combinatie met de traploos verstelbare Exclusive zadelboom blijven er bijna geen wensen open voor het bereiken van de best mogelijke pasvorm.
Ook de ruiter profiteert van Custom Fit. Onze meesterzadelmakers vinden voor veel wensen een oplossing – of het nu gaat om aanpassingen aan de zitergonomie, zadelbladen en -rollen of het singelsysteem.
De nieuwe snit van het achterste inzetstuk in vergelijking met voorheen (zie cirkel).